Citymarketing Alkmaar is tegendraads

Vorige week mochten wij uit het Noord-Hollands Dagblad van een opgetogen Alkmaarse burgemeester Bruinooge vernemen dat Alkmaar met het concept Citymarketing haar positie als toeristische en regionale trekpleister eens stevig gaat versterken. Het verhaal was vrij duidelijk: het kost wat, maar dan zetten we Alkmaar eens goed op de kaart!
Dit is toch wel een opvallend bericht: immers, de raadsleden in de regio geven steeds duidelijker aan dat het belangrijk is om regionaal te investeren in gezamenlijke voorzieningen en in effectieve en doelmatige dienstverlening voor de burger. Ik verwijs naar de geslaagde bijeenkomst in de bowlingbaan Heiloo. Elkaar versterken: dat is het parool!
Ook opvallend: op dezelfde pagina van het NHD een bericht over de positieve uitkomsten van een door de Castricumse gemeenteraad opgedragen onderzoek naar de haalbaarheid van een gezamenlijk zwembad voor Castricum, Heiloo en Bergen. Het kan dus wel.
De Alkmaarse citymarketing onder leiding van de Alkmaarse burgervader geeft te denken: hoe duidelijk moet het signaal van de gemeenteraden zijn om de regionale omslag te maken?
Wordt op 12 oktober vervolgd met een nieuwe regionale raadsbijeenkomst.
Hessel Hiemstra